Είστε από τους λάτρεις ή μήπως είστε από τους «όχι-και-τόσο-fan» των ξηρών καρπών; Σε όποια κατηγορία και αν ανήκετε, σε αυτό το άρθρο θα δούμε τα θρεπτικά στοιχεία των ξηρών καρπών ή αλλιώς γνωστών και ως «superfoods».

1.Πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά: Ξέρετε πόσο καλό κάνουν τα αντιοξειδωτικά στο δέρμα και την σιλουέτα σας; Σημείωσε επιπλέον πως τα αντιοξειδωτικά μπορούν να σε προστατέψουν και από ορισμένες μορφές καρκίνου.

2. Χτίζουν γερά κόκκαλα και δόντια: Η υψηλή τους περιεκτικότητα σε ασβέστιο και πρωτεΐνη χτίζει γερά οστά, δόντια και μύες. Ιδανική επιλογή για χορτοφάγους, vegan ή άτομα που νηστεύουν και δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά και κρέας.

3. Πλούσιοι σε βιταμίνη Ε: Οι ξηροί καρποί έχουν υψηλή περιεκτικότητα βιταμίνης Ε, η οποία όχι μόνο προλαμβάνει τη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας, αλλά ενισχύει την υγεία και τη σφριγηλότητα της επιδερμίδας.

4. Φύλακας της καρδιάς: Περιέχουν φυλλικό οξύ, το οποίο είναι απαραίτητο για την πρόληψη των καρδιαγγειακών ασθενειών. Χάρη στη μοναδική διατροφική τους αξία περιλαμβάνει πρωτεΐνες, λίπη, στερόλες και βιταμίνες. Οι περισσότεροι καρποί είναι πλούσιοι σε αργινίνη, ένα αμινοξύ που μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης και συνεπώς την πίεση του αίματος και τον κίνδυνο καρδικών παθήσεων. Τα περισσότερα λίπη των ξηρών καρπών (φιστίκια Αιγίνης, φουντούκια, πεκάν και καρύδια) αποτελούνται από τα πολυακόρεστα Ω-3 και Ω-6 που έχουν την ικανότητα να μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης του αίματος. Ακόμη η βιταμίνη Ε, ένας αντιοξειδωτικός παράγοντας που βρίσκεται σε αφθονία στα αμύγδαλα, συμβάλλει στην πρόληψη της οξείδωσης της χοληστερόλης που οδηγεί στη συσσώρευση λίπους στις αρτηρίες.

5. Πλούσιοι σε ω-3 λιπαρά: Δρουν κατά της αθηρωμάτωσης, προφυλάσσουν από την υψηλή χοληστερόλη και δημιουργούν αντιοξειδωτική ασπίδα προστασίας έναντι στο έμφραγμα και το εγκεφαλικό.

Οπότε, όπως θα έχετε καταλάβει, οι ξηροί καρποί αποτελούν την τέλεια διατροφική πρόταση (είτε μόνα τους, είτε συνοδευτικά σε σαλάτα) τόσο για το σώμα μας όσο και για το μυαλό μας. Εσείς ακόμα να δοκιμάσετε;