Βιολογικό, ελευθέρας βοσκής, μπριζόλα ή ψαρονέφρι… Η ορολογία που χρησιμοποιείται στις αγορές κρέατος προκαλεί σύγχυση. Ρωτήσαμε και μάθαμε τα πάντα! Ιδού τι πρέπει να προσέχετε…

 

Πού βρίσκεται το λίπος;

Ως γενικός οδηγός, το μπούτι και η πέτσα του κοτόπουλου περιέχουν περισσότερο λίπος από τα άλλα μέρη. Γιατί; Γιατί τα θηλαστικά, στο μπροστινό μέρος συνήθως περιέχουν περισσότερο λίπος, ενώ το πίσω έχουν περισσότερους μύες.

Αν λοιπόν, σιχαίνεστε το λίπος, απόφυγε το λαιμό, το σβέρκο, τη σπάλα και τη κοιλιά. Προτίμησε το καρέ (κόντρα φιλέτο), το πόδι, το στρογγυλό και το κιλότο.

 

Μικρό ή ενήλικο;

Όσο μεγαλύτερο είναι ένα ζώο τόσο περισσότερο λίπος συσσωρεύει. Παρά το χαμηλότερο ποσοστό λίπους, το κρέας από μοσχαράκι, αρνάκι γάλακτος και γουρουνόπουλο είναι πιο τρυφερό, καθώς οι μύες τους δεν έχουν αναπτυχθεί το ίδιο. Από την άλλη, το βοδινό, το χοιρινό και – ειδικά – το αρνί έχουν την πιο δυνατή γεύση και άρωμα.

Ποιο είναι το πιο άπαχο κομμάτι στα είδη κρέατος;

Το πιο άπαχο κομμάτι του μοσχαρίσιου κρέατος είναι το κιλότο. Είναι σχετικά σκληρό κρέας, επειδή έχει υψηλή περιεκτικότητα σε συνδετικούς ιστούς. Για το αρνί, το χοιρινό και το κοτόπουλο, το πιο άπαχο κομμάτι είναι το φιλέτο. Βρίσκεται στο καρέ των θηλαστικών και στο στήθος του πουλερικού.

Το φιλέτο είναι ο μυς που χρησιμοποιούν λιγότερο και γι’ αυτό είναι το πιο τρυφερό κομμάτι. Στο κοτόπουλο το στήθος είναι πιο σκληρό από το φιλέτο, καθώς οι μυϊκές ίνες του φιλέτου δεν είναι τόσο συμπαγείς. Το φιλέτο πάντως είναι ένα από τα πιο ακριβά κομμάτια κρέατος, καθώς αποτελεί λιγότερο από το 2% του συνολικού βάρους του ζώου.

Συμβατικό, ελευθέρας βοσκής ή βιολογικό;

Το κρέας από ζώα που εκτρέφονται με σιτηρά σε συμβατικές κτηνοτροφικές μονάδες είναι συνήθως πιο άπαχο και πιο πλούσιο σε σίδηρο, ενώ το κρέας από ζώα ελευθέρας βοσκής είναι πιο παχύ και πιο γλυκό.

Οι βιολογικοί κτηνοτρόφοι μπορεί να ταΐζουν τα ζώα με συνδυασμό σιτηρών και χορταριού. Η βασική διαφορά έγκειται στις μεθόδους εκτροφής: στα ζώα βιολογικής εκτροφής δεν παρέχονται ορμόνες ή αντιβιοτικά. Επίσης, βόσκουν σε αγροτεμάχια που διατηρούνται μέσω βιώσιμων μεθόδων και τρέφονται με σοδειές που δεν περιέχουν χημικά.

 

Πώς θα το μαγειρέψεις;

Το πώς μαγειρεύεις το κρέας μπορεί να μειώσει τα λιπαρά του. Στις μεθόδους μαγειρέματος με χαμηλά λιπαρά περιλαμβάνεται κατά βάση ο ατμός, το βράσιμο, το σιγανό ψήσιμο και μετέπειτα το ψήσιμο στα κάρβουνα, το γκριλ, στη σχάρα και στο φούρνο.

Tip: Όταν κόβετε το κρέας σε μικρότερα κομμάτια, εκτίθεται μεγαλύτερη επιφάνεια, με αποτέλεσμα να αποβάλλεται περισσότερο λίπος.

 

Για αυτό την επόμενη φορά που θα αγοράσετε κρέας, να θυμάστε τα παραπάνω πέντε βήματα, έτσι ώστε να κάνετε τη σωστή επιλογή για εσάς και τους αγαπημένους σας! Δείτε ποια κρέατα βρίσκονται στις προσφορές μας εδώ!