Μπορείτε να φανταστείτε τα καθημερινά σας γεύματα χωρίς κρέας, ψάρι και δίχως τα παράγωγά τους, όπως το γάλα, το τυρί ή τα αβγά; Οι vegan μπορούν και τα καταφέρνουν, ακολουθώντας μια διατροφή που γοητεύει όλο και περισσότερους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Μόνο στην Αγγλία, οι έρευνες δείχνουν πως ο πληθυσμός των vegan έχει υπερπολλαπλασιαστεί, ξεπερνώντας το μισό εκατομμύριο ανθρώπους.

Η διατροφή vegan είναι κάτι παραπάνω από χορτοφαγία: είναι στάση ζωής και μάλιστα ορισμένοι vegan αρνούνται τόσο πεισματικά οτιδήποτε έχει σχέση με την εκμετάλλευση ζώου που ούτε καν ρούχα μάλλινα ή δερμάτινα φορούν. Βασική αρχή του «veganισμού» είναι ο σεβασμός στα ζώα, κάτι που είχε διακηρύξει ο πρώτος γνωστός vegan της Ιστορίας, ο αρχαίος φιλόσοφος και μαθηματικός Πυθαγόρας, ο οποίος για ηθικούς λόγους αποκήρυξε το κρέας και τα ψάρια, προτείνοντας μία διατροφή πλούσια σε δημητριακά, λαχανικά και φρούτα. Ο Πυθαγόρας πίστευε ότι εφόσον ο άνθρωπος δεν σέβεται τα άλλα όντα, δεν θα γνωρίσει ποτέ υγεία και ειρήνη.

Άλλοι επιλέγουν τη vegan διατροφή καθαρά για λόγους υγείας και ευεξίας, αφού η αποχή από το κρέας και τα ζωικά παράγωγα συνεπάγεται λιγότερες τοξίνες και λίπος. Για όποιον λόγο κι αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε vegan διατροφή, το σίγουρο είναι πως θα χρειαστεί να επιστρατεύσετε γνώσεις, αλλά και φαντασία, προκειμένου να μην σας λείψουν τα θρεπτικά συστατικά που προσφέρουν οι ζωικές τροφές.

Δώστε έμφαση στις λεγόμενες «υπερτροφές» που σε μια μικρή μερίδα περιέχουν μεγάλη ποσότητα θρεπτικών συστατικών. Η πιο δημοφιλής ανάμεσά τους είναι ίσως το αβοκάντο, που περιέχει άφθονη καροτίνη και βιταμίνη Ε, μειώνει την λεγόμενη «κακή χοληστερόλη», ενώ ταιριάζει με πολλά άλλα φαγητά σε διάφορους συνδυασμούς. Άλλες φυτικές υπερτροφές είναι το μπρόκολο, οι σπόροι chia –που στη γλώσσα των Μάγια σήμαινε «δύναμη»-, το κίνοα κ.ά.

Μια καλή συμβουλή για να βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε όσα θρεπτικά συστατικά χρειάζεστε είναι να χωρίζετε το πιάτο σας στα τέσσερα, μοιράζοντας σε αυτό λαχανικά, φρούτα, αμυλούχες τροφές και πρωτεΐνες, που υπάρχουν άφθονες στα όσπρια.

Πέρα από τις ακατέργαστες τροφές που προσφέρονται για άφθονους συνδυασμούς και ωμή κατανάλωση ή μαγείρεμα, στην αγορά προσφέρονται πλέον άφθονες έτοιμες τροφές για vegan που θυμίζουν γνώριμες κρεατικές επιλογές, αλλά δεν περιέχουν ζωικά παράγωγα, όπως είναι τα μπιφτέκια λαχανικών ή ακόμη και τα χορτοφαγικά λουκάνικα, ο κιμάς και οι κουτομπουκιές, που δεν περιέχουν ίχνος κρέατος.

Τολμήστε να δοκιμάσετε τη vegan διατροφή, αφήστε τη φαντασία σας να δουλέψει και το αποτέλεσμα δεν θα σας διαψεύσει!