Καθώς οι επιλογές μας σε επίπεδο διατροφής γίνονται περισσότερες και η ζωή, με το απαιτητικό της πρόγραμμα, πολλές φορές μας υποχρεώνει να κάνουμε εκπτώσεις στην ποιότητα της διατροφής μας, η χοληστερίνη γίνεται κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Σύμφωνα με σχετικά πρόσφατες στατιστικές το 54% των ανδρών και γυναικών στην Ευρώπη ζει με αυτή. Το να την έχουμε υπό έλεγχο φυσικά, απαιτεί κάποια προσπάθεια αλλά δεν είναι δύσκολο, αρκεί να:

  1. Κάνουμε αλλαγές στη δίαιτά μας

Τα λιπαρά -σε ελεγχόμενες ποσότητες- είναι αναγκαία για τον οργανισμό μας και στις νεαρές ηλικίες δεν αποτελούν πρόβλημα. Καθώς μεγαλώνουμε όμως όχι μόνο δεν τα χρειαζόμαστε αλλά προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην υγεία μας. Πριν λοιπόν τσιμπήσουμε ακόμη δύο σεφταλιές, ας το ξανασκεφτούμε. Πριν βάλουμε το βούτυρο και το πλήρες γάλα στο καλάθι μας ας αναθεωρήσουμε. Ειδικά για το βούτυρο και το γάλα υπάρχουν εναλλακτικές που μπορούν να βοηθήσουν τον έλεγχο της χοληστερίνης.

_0006_shutterstock_130707287

  1. Γυμναζόμαστε

Η γυμναστική είναι καλή συνήθεια, που μπορούμε να υιοθετήσουμε από μικρή ηλικία. Η ευεξία χτίζεται καθημερινά και όταν πια φτάσουμε στις ηλικίες υψηλού κινδύνου για τη χοληστερίνη, έχουμε μια καλή φυσική κατάσταση και είμαστε πιο δύσκολα επιρρεπείς στη χοληστερίνη και τις καρδιοαγγειακές παθήσεις. Ακόμη όμως, κι αν δεν έχουμε αθληθεί ποτέ, δεν είναι αργά να ξεκινήσουμε. 30 λεπτά ήπιας άσκηση
ς την ημέρα -γρήγορο περπάτημα, ποδήλατο ή τρέξιμο, ωφελούν πολύ τον οργανισμό, αφού βοηθούν στην αύξηση των επιπέδων της HDL ή καλής χοληστερίνης.

_0002_shutterstock_525192649

3. Κόψουμε το κάπνισμα

Εδώ μάλλον δεν χρειαζόμαστε οδηγίες και επιχειρηματολογία. Οι πολύ αναπαραστατικές εικόνες στα πακέτα των τσιγάρων πια μας δείχνουν τις συνέπειες του καπνίσματος στον οργανισμό μας. Ας δούμε όμως και τις συνέπειες της διακοπής του καπνίσματος. Μέσα σε μία μέρα μειώνεται η πίεση. Μέσα σ’ ένα χρόνο έχουμε τις μισές πιθανότητες από έναν καπνιστή να εκδηλώσουμε καρδιοαγγειακή πάθηση. Σε 15 χρόνια ο κίνδυνος τέτοιας πάθησης είναι ίδιος με ενός μη-καπνιστή.

Τα παραπάνω είναι απλές συμβουλές, για μια γενικά υγιεινότερη καθημερινότητα. Σε κάθε περίπτωση ο πιο υπεύθυνος για να σας κατευθύνει και να σας δώσει τις συμβουλές που χρειάζεστε είναι ο γιατρός σας, καθώς η περίπτωσή σας μπορεί να απαιτεί φαρμακευτική αντιμετώπιση. Μην παραλείψετε να τον επισκεφτείτε και να κάνετε τακτικό έλεγχο.