Τα μυστικά και τα οφέλη των ξηρών καρπών, τα ξέρουμε και τα έχουμε αναλύσει ξανά εδώ. Αυτή τη φορά, θα μιλήσουμε για συγκεκριμένους ξηρούς καρπούς, για τα αμύγδαλα, καρυδόψιχα και φουντούκια.
Οι ξηροί καρποί ανταγωνίζονται επάξια τόσο το ελαιόλαδο, τα φρέσκα λαχανικά, όσο και το άπαχο κρέας… Είναι κρίμα που τους θυμόμαστε κυρίως στις γιορτές και δεν εκμεταλλευόμαστε καθημερινά τις ευεργετικές τους ιδιότητες στην υγεία.

• Αμύγδαλα

Περιέχουν τις περισσότερες φυτικές ίνες και είναι τα πλουσιότερα σε βιταμίνη Ε, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Μετά από έρευνες, έχει παρατηρηθεί ότι εκείνοι που συμπεριλάμβαναν αμύγδαλα στο πρόγραμμά τους χάνουν περισσότερο βάρος συγκριτικά μ’ εκείνους που τρώνε περισσότερους σύνθετους υδατάνθρακες.
Τα καλύτερα είδη αμύγδαλων τα ξεχωρίζεται: από τη φλούδα. Όσο πιο ξανθιά φαίνεται, τόσο πιο φρέσκα είναι. Επίσης, τα καλά αμύγδαλα δεν πικρίζουν και δεν είναι ζαρωμένα.

Διατροφική αξία; Είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά, βιταμίνη Ε, φυτικές ίνες και φυτοστερόλες. Είναι πολύ καλή πηγή ασβεστίου: Ένα φλιτζάνι αμύγδαλα μας δίνει τόσο ασβέστιο όσο και ένα μικρό κομμάτι φέτα!

 

• Καρυδόψιχα

Είναι διαδεδομένο στην Ευρώπη γιατί χρησιμοποιείται στη ζαχαροπλαστική (όχι σε μεγάλες ποσότητες, γιατί μπορεί να γίνει «βαριά» η γεύση του γλυκού), η γεύση του δεν είναι πικρή και έχει ωραίο άρωμα.

Τα καλύτερα είδη καρυδιών: Δεν έχουν πράσινη ψίχα – αυτό σημαίνει ότι έχουν μουχλιάσει, δεν είναι παλιά – ταγκίζουν στη γεύση – και το χρώμα της ψίχας τους είναι λευκό. Επίσης, η καρυδόψιχα είναι καθαρή και δεν έχει τσόφλια.

Διατροφική αξία: Είναι πλούσια σε φυτικές στερόλες, έχουν μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών ουσιών (όπως σελήνιο και ψευδάργυρο), δίνουν πολύ μαγνήσιο, κάλιο, φώσφορο, λίγο σίδηρο, καθώς και βιταμίνη Ε. Μάλιστα, μία χούφτα καρύδια μάς δίνουν τόση βιταμίνη Ε όση και μισό φλιτζάνι ελαιόλαδο.

 

  • Φουντούκια

Ξέρατε ότι το 75% της παγκόσμιας παραγωγής φουντουκιών προέρχεται από την Τουρκία;. Τα φουντούκια βγαίνουν στην αγορά τον Αύγουστο. Εισάγονται χωρίς το κέλυφος και μετά ψήνονται και έτσι φεύγει η φλούδα τους.

Τα καλύτερα είδη: Δεν πικρίζουν και δεν είναι καφέ – μπορεί να είναι σάπια.
Διατροφική αξία: Είναι πολύ πλούσια σε λιπαρά και κυρίως σε «καλά» μονοακόρεστα (από τα συνολικά λιπαρά τους, το 76% είναι μονοακόρεστα). Μας δίνουν πρωτεΐνες και υδατάνθρακες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, καθώς και ιχνοστοιχεία, όπως κάλιο, μαγνήσιο και φώσφορο.

Δείτε τις προσφορές μας εδώ!