Το ταπεινό φασόλι, το μπιζέλι και ο αρακάς, η φακή, το ρεβίθι και το κουκί, είναι οι πρωταγωνιστές της μεσογειακής διατροφής. Πλούσια σε μεγάλη ποσότητα υγιεινής πρωτεΐνης αλλά και ίνες, βιταμίνες και μέταλλα, τα όσπρια είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένας νόστιμος ευεργέτης στο τραπέζι μας – είναι ο απόλυτος σύμμαχος για την υγεία μας.

 

 

  • Μας εφοδιάζουν με σίδηρο

Τα φασόλια και οι φακές είναι καλές πηγές σιδήρου, που απαιτείται για την παραγωγή αιμοσφαιρίνης στο αίμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα φλιτζάνι φασόλια και φακές, παρέχει 30 με 37% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας για σίδηρο.

 

  • Μειώνουν τον κίνδυνο παχυσαρκίας

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2008 στο περιοδικό American College of Nutrition, τα άτομα που κατανάλωναν φασόλια τακτικά, είχαν κατά 22% μειωμένο κίνδυνο παχυσαρκίας σε σύγκριση με άτομα που δεν κατανάλωναν τακτικά φασόλια.

 

  • Προστατεύουν από το διαβήτη τύπου 2

Η διαλυτή ίνα στα φασόλια και τις φακές, επίσης βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2.

 

 

  • Μειώνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης καρκίνου

Τα όσπρια είναι πλούσια σε ιχνοστοιχεία που καταπολεμούν την παχυσαρκία και άρα τις μορφές καρκίνου που σχετίζονται με αυτήν. Οι εξευγενισμένοι υδατάνθρακες (άσπρο ψωμί, άσπρο ρύζι, ζάχαρη κ.ά.) προμηθεύουν τα καρκινικά κύτταρα με ζάχαρη. Αν αυτά τα τρόφιμα αντικατασταθούν με όσπρια, το σώμα θα αναπτύξει άμυνα κατά του καρκίνου.

 

  • Ρυθμίζουν την πίεση του αίματος

Το κάλιο που περιέχεται στα όσπρια, αυξάνει την έκκριση νατρίου και μειώνει τις συγκεντρώσεις εκείνων των ορμονών που αυξάνουν την πίεση. Επιπλέον, μια έρευνα που διεξήχθη στην Αυστραλία, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η υπέρταση μπορεί να προληφθεί μέσω της πρόσληψης διαιτητικής πρωτεΐνης και διαλυτών φυτικών ινών, θρεπτικές ουσίες που επίσης είναι εμπεριέχονται στα όσπρια.

Μην ξεχάσετε να ενημερωθείτε για τις νέες προσφορές από το φυλλάδιο μας!