Οι Άγγλοι το θεωρούν εθνικό τους πιάτο, οι Γάλλοι το έχουν ταυτίσει με τα κρουασάν και οι Γερμανοί με τα λουκάνικα. Ο λόγος για το πρωινό, που ως το πρώτο γεύμα της ημέρας διεκδικεί τα σκήπτρα στη διατροφική ρουτίνα της καθημερινότητας.

Είστε ανάμεσα σε αυτούς που τρώνε πρωινό στο πόδι, καθώς ετοιμάζονται για τη δουλειά; Τσιμπάτε ένα παξιμάδι στα γρήγορα καθώς διαβάζετε τα πρώτα email της ημέρας στο γραφείο ή αφιερώνετε χρόνο για να το απολαύσετε με την άνεσή σας στο σπίτι, λίγο μετά το πρωινό ξύπνημα; Μπορεί, βέβαια, να ανήκετε σε εκείνη τη μερίδα κόσμου που το παραλείπει εντελώς. Σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει σε διεθνές επίπεδο, περίπου το 18% των ανδρών και το 13% των γυναικών από 35 έως 54 χρονών ξεκινούν την ημέρα τους καταναλώνοντας μόνο ένα ποτήρι καφέ, προσπερνώντας έτσι την πρόσληψη αναγκαίων συστατικών που θρέφουν τον οργανισμό και του προσφέρουν την απαραίτητη ενέργεια για να ανταπεξέλθει με μεγαλύτερη ευκολία στις απαιτήσεις της ημέρας.

Η κατανάλωση πρωινού έχει συνδεθεί με την καλύτερη δυνατή λειτουργία του οργανισμού, σωματική και πνευματική, ενώ αυξάνει τις πιθανότητες να καλύψουμε τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού μας σε θρεπτικά συστατικά. Συγκεκριμένα, άτομα που καταναλώνουν πρωινό έχουν περισσότερες πιθανότητες να καλύψουν τουλάχιστον τα 2/3 των συνιστώμενων ημερήσιων ποσοτήτων σε βιταμίνες και μέταλλα. Επίσης, σύμφωνα με επιστημονικά ευρήματα, εμφανίζουν σπανιότερα κατάθλιψη και άγχος, ενώ σκέφτονται πιο γρήγορα και πιο καθαρά, αισθάνονται λιγότερη κούραση και υπνηλία και έχουν λιγότερες πιθανότητες να ταλαιπωρηθούν από πρωινή ζαλάδα.

Υπάρχουν, αρκετοί τρόποι για να εφοδιάσετε τον οργανισμό σας με ενέργεια το πρωί. Το μυστικό, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι το πρόγευμά σας να είναι ισορροπημένο, δηλαδή να συμπεριλαμβάνει πρωτεΐνες, λίγο λίπος και υδατάνθρακες. Τα υγιή λιπαρά θα σας δώσουν την απαραίτητη ενέργεια για το ξεκίνημα της ημέρας, η πρωτεΐνη θα σας κρατήσει σε εγρήγορση, ενώ με την κατανάλωση υδατανθράκων θα αποθηκεύσετε ενέργεια που θα απελευθερωθεί ώρες αργότερα, παρέχοντάς σας αντοχή και βοηθώντας σας να συγκρατήσετε την πείνα σας.

Για παράδειγμα, μπορείτε να απολαύσετε ένα μπολ με γάλα ή γιαούρτι και δημητριακά πλούσια σε φυτικές ίνες, προσθέτοντας μπανάνα ή φράουλα, αναλόγως της προτίμησής σας. Μπορείτε εναλλακτικά να χτυπήσετε στο μπλέντερ διάφορα φρούτα και να τα συνδυάσετε με δύο φέτες ψωμί ολικής αλέσεως στο οποίο θα αλείψετε βούτυρο και μέλι ή να φτιάξετε ένα τοστ με μαύρο ψωμί, γαλοπούλα, τυρί και να πιείτε ένα ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκάλι.

Αν δεν έχετε συνηθίσει να αφιερώνετε χρόνο για το πρόγευμά σας και όλα αυτά σας φαίνονται μια απλή σπατάλη χρόνου, μπορείτε να δοκιμάσετε να ετοιμάσετε κάποια πράγματα από το βράδυ, έτσι ώστε να γλυτώσετε χρόνο το πρωί. Το μόνο σίγουρο, είναι ότι θα βγείτε κερδισμένοι!

Στις υπεραγορές Αλφαμέγα θα βρείτε πολλές επιλογές για ένα ισορροπημένο πρόγευμα στις καλύτερες τιμές. Δείτε τις προσφορές μας στο τελευταίο μας φυλλάδιο.