Ας είμαστε ειλικρινείς. Τα όσπρια είναι για ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού αναγκαίο «κακό». Ένα φαγητό με κεντρικό ρόλο στην πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, που λίγοι όμως αγαπούν φανατικά.

Είτε ανήκουμε στην πρώτη, είτε στη δεύτερη κατηγορία, συνηθίζουμε να τα καταναλώνουμε και δυο και τρεις φορές την εβδομάδα, γιατί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τα όσπρια είναι μια «ασφαλιστική δικλίδα» για την υγεία μας. Είχαν δίκιο οι μαμάδες μας, όταν μας έλεγαν τότε που ήμασταν παιδιά να φάμε όλα τα φασόλια, τις φακές, τα ρεβίθια μας γιατί κάνουν καλό κι ας μας φαινόταν η κάθε μπουκιά… μαρτύριο. Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, τα όσπρια αποτελούν μια πολύ σημαντική και δημοφιλή τροφή, καθώς διατηρούνται αρκετό καιρό σε αποξηραμένη μορφή, ενώ το μαγείρεμά τους είναι πολύ εύκολο.

Εκείνο, όμως, που τα έκανε να αποτελούν μέρος κάθε κουζίνας ανά το παγκόσμιο και να διατηρήσουν το «status» τους στο βάθος των αιώνων είναι οι ασυναγώνιστες ιδιότητές τους. Τα όσπρια αποτελούν καταρχάς πηγή πρωτεϊνών και μεταλλικών στοιχείων, όπως ψευδάργυρο και σίδηρο. Ενδεικτικά, ένα φλιτζάνι ρεβίθια προσφέρει εκτός από 45 γρ. υδατάνθρακες, περισσότερα από 14 γρ. πρωτεΐνης, 12 γρ. φυτικές ίνες, 5 mg σίδηρο και 2.5mg ψευδάργυρο. Γνωρίζατε, επίσης, ότι τα φασόλια και οι φακές βοηθούν στον έλεγχο του διαβήτη, της υπέρτασης και της υψηλής χοληστερίνης, συμβάλλοντας στην καλή υγεία της καρδιάς; Επιπλέον, τα όσπρια περιέχουν πρoβιοτικά, τα οποία βοηθούν στην υγιή ανάπτυξη βακτηρίων στο έντερο.

Τα όσπρια αποτελούν επίσης ιδανική επιλογή για όποιον καταβάλλει προσπάθειες να χάσει τα περιττά κιλά του ή να διατηρήσει το σωματικό βάρος του. Έρευνες που έχουν γίνει κατά καιρούς κατέδειξαν ότι όσοι καταναλώνουν συχνά όσπρια έχουν λεπτότερη μέση και 22% μικρότερο κίνδυνο να γίνουν παχύσαρκοι, από όσους τα καταναλώνουν σπάνια. Αυτό οφείλεται κυρίως στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες.

Εάν δεν τα καταναλώνετε συχνά γιατί δεν έχετε ώρα για το μαγείρεμά τους, σας προτείνουμε να προτιμήσετε τις φακές και τα μαυρομάτικα φασόλια που βράζουν πολύ γρήγορα και δεν χρειάζονται καθόλου μούλιασμα πριν το μαγείρεμα. Αν ακόμη και αυτό σας φαίνεται μεγάλη διαδικασία, μπορείτε να προμηθευτείτε μαγειρεμένα όσπρια σε κονσέρβα και να τα προσθέσετε στη σούπα ή τη σαλάτα σας, αφότου πρώτα τα ξεπλύνετε με άφθονο νερό.

Οι υπερτροφές αυτές είναι ένας πραγματικός θησαυρός για την υγεία σας και καλά θα κάνετε να τους δώσετε μια δεύτερη ευκαιρία!

Στις υπεραγορές Αλφαμέγα θα βρείτε διάφορα όσπρια στις καλύτερες τιμές. Δείτε τις προσφορές μας στο τελευταίο μας φυλλάδιο.