Πράσινο, ροζ ή μαύρο; Με παντζάρια ή ενεργό άνθρακα; Το ψωμί δεν είχε ποτέ τόσο ενδιαφέρον όσο έχει σήμερα. Πλέον έχουμε ξεφύγει από τις συνηθισμένες συνταγές και πειραματιζόμαστε με χρώματα, γεύσεις και υλικά που έφεραν την επανάσταση στη μαγειρική. Ο λόγος βέβαια για τα superfoods, που εδώ και μερικά χρόνια μπήκαν για τα καλά στις διατροφικές μας συνήθειες.

Μέχρι σήμερα, όταν λέγαμε μαύρο ψωμί, εννοούσαμε ψωμί ολικής αλέσεως. Στην εποχή της ευεξίας και των food trends όταν λέμε «μαύρο ψωμί» εννοούμε ψωμί με ενεργό άνθρακα. Η νέα αυτή τάση στη διατροφή συμβάλλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού και τονώνει το ανοσοποιητικό, προσφέροντας έτσι στη συνολική υγεία του οργανισμού. Ο ενεργός άνθρακας είναι μια άγευστη, άοσμη σκόνη που προσφέρει τα οφέλη της χωρίς να παρεμβαίνει στο γευστικό αποτέλεσμα.

Στα social media τα τελευταία χρόνια σαρώνει και το ροζ ψωμί, που κλέβει τις εντυπώσεις με το αβανταδόρικο χρώμα και την ενδιαφέρουσα γεύση του. Φτιάχνεται από παντζάρια, τα οποία του προσδίδουν μια γλυκιά, δροσερή γεύση και συνδυάζεται τέλεια με χαλούμι ή και φρέσκια αναρή. Πρόκειται για ένα food trend που ήρθε για να μείνει, αφού δεν προσθέτει απλώς χρώμα και μια γλυκιά γεύση στο πρωινό μας.  Όπως είναι γνωστό, τα παντζάρια έχουν πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό. Ανάμεσα σε άλλα, αποτρέπουν την οστεοπόρωση, μειώνουν τη χοληστερίνη, βελτιώνουν τη φυσική άμυνα του οργανισμού και έχουν συνδεθεί με την πρόληψη του καρκίνου.

Μία ακόμη υπερ-τροφή που έχει πάρει τα πάνω της τα τελευταία χρόνια είναι το φαγόπυρο, γνωστό και ως «μαύρο σιτάρι». Χωρίς γλουτένη, με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και φολικό οξύ, ήταν θέμα χρόνου να χρησιμοποιηθεί για την παρασκευή ψωμιού. Το ψωμί από φαγόπυρο είναι ιδανικό για όσους προσπαθούν να αδυνατίσουν.

Ανάμεσα στα πλέον υγιεινά ψωμιά συγκαταλέγεται και το ψωμί από λιναρόσπορο, το οποίο μειώνει τη χοληστερόλη και επίσης συμβάλλει στην απώλεια βάρους. Περιλαμβάνει βιταμίνες και μέταλλα, φυτικές ίνες, ισχυρά αντιοξειδωτικά και Ω3 λιπαρά οξέα.

Βασιλιάς, βέβαια των σούπερ-ψωμιών της εποχής μας, είναι το ψωμί από κινόα, το περιβόητο φυτό που οι Ίνκας θεωρούσαν «μητέρα όλων των σπόρων». Αυτός ο μικρός σπόρος, μικρότερος κι από έναν κόκκο ρυζιού, έχει περισσότερες πρωτεΐνες από οποιοδήποτε άλλο δημητριακό και περιέχει φωσφόρο, σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, φυτικές ίνες, Ω3 λιπαρά οξέα και βιταμίνες Β και Ε. Η κινόα είναι η αγαπημένη των διατροφολόγων, αφού είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και σύνθετους υδατάνθρακες που συμβάλλουν στη διατήρηση του υγιούς σωματικού βάρους.

Στη βάση της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, βρίσκεται και το ψωμί σικάλεως, που συνιστά μια πολύ καλή πηγή διαιτητικών ινών, φωσφόρου, μαγνησίου, μαγγανίου, πρωτεϊνών και βιταμίνης Β1. Πρόκειται για ένα ψωμί με έντονο χαρακτήρα που συνδυάζεται τόσο με το γλυκό όσο και με το αλμυρό. Μια φέτα ψωμί σικάλεως μαζί με μία φέτα χαλούμι και ένα ποτήρι χυμό πορτοκαλιού είναι μια καλή δόση πρωτεϊνών, φυτικών ινών και βιταμινών, ικανή να δώσει boost στη μέρα σας.

Αν και το ψωμί υπήρξε για χρόνια παρεξηγημένο, λόγω θερμίδων, στην πραγματικότητα είναι απαραίτητο σε μια ισορροπημένη διατροφή, αρκεί να καταναλώνεται με μέτρο.

Στις υπεραγορές Αλφαμέγα θα βρείτε το αγαπημένο σας ψωμί στις καλύτερες τιμές. Δείτε τις προσφορές μας στο τελευταίο μας φυλλάδιο.