Η επικρατούσα άποψη είναι ότι το πρώτο γεύμα είναι και το πιο σημαντικό της ημέρας. Νεότερες έρευνες, ωστόσο, έρχονται να θέσουν υπό αμφισβήτηση τη σημασία του προγεύματος.

Στο τέλος της ημέρας, βέβαια, ανεξάρτητα από το τι λένε οι διάφορες επιστημονικές, ενίοτε και αντιφατικές έρευνες, ο καθένας υπακούει στις ανάγκες του δικού του σώματος και… στομαχιού. Η αλήθεια είναι ότι για τους περισσότερους είναι αδιανόητο να ξεκινήσουν τη μέρα τους χωρίς… καύσιμα και χωρίς ένα καλό πρόγευμα.

Μάλιστα είναι αρκετοί αυτοί που εφαρμόζουν το γνωμικό «το πρωί τρώγε σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν πρίγκιπας, και το βράδυ σαν ζητιάνος». Χωρίς αμφιβολία όσοι εφαρμόζουν αυτό το ρητό, συνήθως δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα με το σωματικό βάρος τους, ενώ δίνουν στον οργανισμό τους την απαραίτητη ενέργεια για να ξεκινήσουν δυναμικά τη μέρα τους. Άλλωστε, αρκετοί υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση προγεύματος μπορεί να προλάβει πιθανές διατροφικές… ατασθαλίες στη διάρκεια της ημέρας.

Ποιο είναι όμως το ιδανικό πρόγευμα; Οι ειδικοί επιμένουν ότι ένα ιδανικό πρώτο γεύμα θα πρέπει να περιλαμβάνει μία ποικιλία τροφίμων και θρεπτικών συστατικών όπως οι υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη και φυτικές ίνες.

Αν προτιμάτε ένα ελαφρύ πρόγευμα μπορείτε να ξεκινήσετε τη μέρα σας με γιαούρτι, μέλι και καρύδια. Εναλλακτικά δοκιμάστε cottage cheese, με μέλι ή κανέλα, ή ακόμη τολμήστε να το προσθέσετε και δημητριακά ολικής αλέσεως, μπανάνα, αποξηραμένα cranberries και cashews. Ειδικά για όσους γυμνάζονται, μία ιδανική επιλογή μπορεί να είναι ένα smoothie με γάλα αμυγδάλου ή καρύδας, με βρώμη, μπανάνα, κακάο, μέλι και φυστικοβούτυρο.

Εάν πάλι πρέπει οπωσδήποτε το πρωινό σας να περιλαμβάνει ψωμί, λευκό ή ολικής αλέσεως, τολμήστε να ξεφύγετε από τις πιο κλασικές επιλογές (φρυγανιές με μέλι, μαρμελάδα ή τοστ χαμ γαλοπούλας με τυρί) και αποτολμήστε να συνδυάσετε το ψωμί σας με αβοκάντο ή αβγό, φυστικοβούτυρο μαζί με μπανάνες ή cottage cheese με μέλι.

Αν έχετε αρκετό χρόνο για να προετοιμάσετε το δικό σας πρωινό και της οικογένειάς σας, μπορείτε να ετοιμάσετε νόστιμα pancakes με κουάκερ, μπανάνες και μέλι, παίρνοντας αρκετή ενέργεια και ελάχιστες θερμίδες. Ιδανική επιλογή για το πρώτο γεύμα είναι και η μεσογειακή ομελέτα με τριμμένη φέτα, ντομάτα, καπνιστή γαλοπούλα, πράσινη πιπεριά και μαύρες ελιές.

Εάν πάλι σκέφτεστε ότι και η πίτσα που έμεινε από το βράδυ δεν είναι πια τόσο κακή ιδέα, μην σας πιάσουν οι τύψεις και υποκύψτε άφοβα στα θέλω σας. Ένα μπολ δημητριακά και ένα κομμάτι πίτσας έχουν περίπου τις ίδιες θερμίδες, με τη διαφορά ότι η πίτσα μπορεί να σας κρατήσει χορτάτους όλο το πρωί, λόγω πρωτεΐνης, σε αντίθεση με τα περισσότερα δημητριακά, που συν τοις άλλοις κρύβουν και αρκετή ζάχαρη .

Στις Υπεραγορές Αλφαμέγα θα βρείτε μία μεγάλη ποικιλία προϊόντων για να φτιάξετε το αγαπημένο σας πρόγευμα. Δείτε τις προσφορές μας στο τελευταίο μας φυλλάδιο.